Glock Pro Forums banner

Op de schietbaan (Hoe een Glock-pistool vast te pakken)

21 reading
220K views 118 replies 53 participants last post by  Storm Shadow  
#1 ·
Terwijl ik op de schietbaan was, merkte ik dat mijn vriend schoot met beide handen om zijn grip heen.

Ik doe hetzelfde, maar gebruik één vinger op de trekkerbeugel. Hij had een groep van 2-3 inch op 7 yards.

Hij schoot met een P226 .45. Ik schoot met mijn Glock 22 en ik ben meestal wel tevreden met het schieten van een groep van 6 inch met een paar uitschieters, maar als ik mijn grip kan verbeteren, kan ik dat net zo goed doen.

Is er iets om geen vinger op de trekkerbeugel te gebruiken?

#31 ·
Ja, dat is er. In mijn schietvereniging geven we een Action Range Certification-cursus, waar ik al ongeveer een jaar een van de instructeurs ben. We leren de greep die in de volgende foto's wordt geïllustreerd, die ik hier zal proberen uit te leggen:

Chris
heel erg bedankt voor de uitleg en de afbeeldingen.
Ik zie en begrijp nu waar alles hoort te passen.

#11 ·
Je kunt een vinger op de trekkerbeugel leggen, maar het dient eigenlijk geen nuttig doel. Werk aan je vizieruitlijning om je groepen te verbeteren. Op 7 yards zou je in staat moeten zijn om de in de buurt van één inch te houden.

Verzonden vanaf mijn Ally met Tapatalk 2
Ik wil daaraan toevoegen dat je misschien te snel schiet om het potentieel van een premium pistool te beseffen. Glocks zijn zeer goed in staat om ons allemaal uit de hand te schieten, dus er is altijd ruimte voor verbetering. Dus de volgende keer dat je op de schietbaan bent, doe dan wat precisie-oefeningen met 1 " stippen @ 7 yards of 2" stippen @ 15 yards. Snijd de stip precies doormidden met het vizier of schiet op 6 uur als dat makkelijker is. Als ik mijn 17 zou kunnen overtreffen, zou ik stoppen met werken en fulltime schieten.

#6 ·
Goed spul hier Chris. Bedankt
Graag gedaan!

Ik heb het gevoel dat ik de lengte van die post (die net weer is gegroeid) moet uitleggen. Ik ben wat trainingsmateriaal aan het maken voor de Action Range Class, en een paar dagen geleden keek ik op dit forum om te zien of er iets was dat ik kon gebruiken met betrekking tot de grip. Er is, of liever gezegd, er was, maar de video is verwijderd. Het onderwerp was nog vers in mijn geheugen toen de vraag van Tremors kwam, dus ik was meer dan bereid om het te beantwoorden. Ik probeer mezelf te beheersen, maar ik heb de neiging om 200 woorden te gebruiken als 20 prima zouden zijn. Wees geduldig met me, ik bedoel het goed.

Chris

#5 ·
Zo is mij geleerd om te schieten "cohland" zeer mooie foto's om de juiste grip te laten zien...op zeven yards zou je groep binnen een paar centimeter moeten vallen...Vizieruitlijning is het belangrijkst en dan de trekker overhalen....

• Like
Reactions: technical
#9 ·
Bedankt Chris! Uitstekende post!

#13 ·
Een andere geweldige opmerking van Chris is de juiste vingerplaatsing voor GLOCKS. Opgemerkt moet worden dat verschillende vuurwapens verschillend kunnen schieten, afhankelijk van waar de vinger op de trekker wordt geplaatst en iedereen moet doen wat het beste voor hem of haar is, maar voor de meeste mensen is de juiste vingerplaatsing om de top van de wijsvinger op de trekker te laten rusten. De wijsvinger helemaal naar binnen steken, zodat de eerste vouw op de trekker ligt, is vaak te veel en zorgt ervoor dat de schutter de trekker naar rechts "trekt" wanneer de vinger wordt ingedrukt.

Veel GLOCK-bezitters geven nu de voorkeur aan de afgeronde trekkers boven de standaardtrekkers, omdat ze het gevoel hebben dat de schuine trekker de vinger naar één kant laat trekken of duwen.

#14 ·
Ik gebruik dezelfde grip die door Cohland wordt beschreven, "duimen naar voren". Uitstekende beschrijving!

Sinds ik (een paar jaar geleden) ben overgestapt, heb ik verbeterde groeperingen en snellere tijden van holster naar vizieracquisitie opgemerkt, en ik voel me zekerder met het wapen. Over de vinger in de trekkerbeugel, ik zie er geen voordeel in, alleen mogelijke nadelen met vingerdruk die het pistool net iets van het doel af trekt.

Aan de OP, houd er rekening mee dat je vriend met een ander wapen schoot dan jij. De Sig 226 is veel zwaarder dan je Glock en heeft een SA/DA-actie-trekker. Ik zou je aanraden om met zijn wapen te schieten en te kijken of je ook betere resultaten krijgt voordat je je grip de schuld geeft van de nauwkeurigheid.

Ik schiet met mijn CZ SP-01 in één gerafeld gat op 10 yards, en ik heb nooit hetzelfde resultaat gekregen van mijn G19!

#16 ·
SO when are you going to detail out the proper stance Chris? :) :) :
Nou, ik ben erover aan het nadenken! De cursus die we geven is zoiets als basis actie (competitie) schieten voor nieuwe schutters, dus daar moet je rekening mee houden. Het is geen verdedigingsschieten, niet gericht op IDPA, dus er zijn verschillen. We schieten niet vanuit dekking, we laten magazijnen met munitie op de grond vallen, dat soort dingen. Ik zou foto's maken van een van onze professionele instructeurs (LE, ex NY State Trooper, een echte pro).

De basishouding die we aanleren is:

. voeten parallel aan de schouders, ongeveer schouderbreedte. Dit stelt de schutter in staat om gemakkelijk naar links of rechts te zwaaien, handig voor USPSA-stages met meerdere doelen.
. knieën niet op slot, misschien licht gebogen, maar niet zo ver gebogen dat ze de dijen belasten, omdat dat tot vermoeidheid leidt.
. rug iets naar voren gebogen vanaf de heupen, zeker niet naar achteren gebogen. We willen dat ze een beetje in de terugslag leunen.
. armen recht uitgestrekt, ellebogen kunnen op slot zitten (voorkeur van de schutter). We merken dat als nieuwe schutters hun ellebogen niet op slot zetten, we de neiging hebben om slap polsen te krijgen en niet veel controle over de terugslag.

We behandelen ook het trekken (opnieuw, voor actieschieten, om ervoor te zorgen dat de schutter zichzelf niet bedekt bij het trekken), hoe te schieten in beweging en snel herladen.

Hoe klinkt dat?

Chris

#18 ·
Sounds good. Also sounds like you are a heck of a lot better shooter than I am.
Waarschijnlijk niet! Onthoud het oude gezegde: "Als je het niet KUNT, dan leer je."? Welnu, ik leer dat ik een betere amateur-leraar ben dan een amateur-schutter. Goede techniek, maar de scores zijn niet zo geweldig. Maar het is leuk!

Chris

#21 · (Edited)
Nogmaals, Chris heeft het getroffen! Eén keer per jaar breng ik 30 minuten door met een GEKWALIFICEERDE instructeur om alle slechte gewoonten te bespreken die ik het afgelopen jaar heb opgedaan. Het helpt me echt om iemand te hebben die weet waar hij op moet letten om de kleine dingen aan te wijzen die ik niet goed doe. Gewoon slechte gewoonten waar ik in terecht ben gekomen. Gewoon mijn mening. Ik kan me vergissen.

#22 ·
Dat klinkt als een geweldig idee. Ik moet waarschijnlijk ongeveer 3 uur met een gekwalificeerde instructeur doorbrengen in plaats van 30 minuten. Misschien zouden we Chris kunnen inschakelen als reizende instructeur. Ik heb nog nooit in mijn leven les gehad. Ik veronderstel dat mijn schieten dat bewijst. Ik waardeer Chris' tips.

#24 ·
Geweldig idee dwp! Wat denk je ervan, Chris? Ben je de uitdaging aan?
Denny en DW:

Bedankt voor het vertrouwen, maar nee, ik zal geen persoonlijke instructie geven! Ik ben slechts een van de twaalf mensen in mijn club die helpen met dit programma, en ik ben een amateurvrijwilliger: ik doe dit omdat ik het leuk vind.

Als je echter volgende week in het Training en Tactiek forum kijkt, zul je meer materiaal zien. Ik ben de volgende berichten van plan:

1) Beginnende Action Shooter: De Grip (dit wordt een herplaatsing van het materiaal over de grip, met minstens één foto meer die de trekker overhaalt).
2) Beginnende Action Shooter: De Houding
3) Beginnende Action Shooter: De Draw
4) Beginnende Action Shooter: Snel herladen

De man die de Action Shooting discipline in mijn schietvereniging leidt, zal het onderwerp zijn van de foto's, die ik deze vrijdag van plan ben te maken terwijl we een Action Range Certification-klasse uitvoeren. De foto's worden geannoteerd met uitleg over hoe we de Grip, Houding, Draw en Snel herladen leren en waarom we het op die manier doen. Nogmaals, dit is gericht op de beginnende schutter. Ik denk dat deze geplande berichten goede discussies kunnen opleveren.

Ik weersta de verleiding om "alles te doen", dus we zullen geen vizieruitlijning, apparatuurselectie en andere onderwerpen behandelen die in de NRA Basic Pistol-cursus aan bod komen.

Blijf op de hoogte, dit wordt een leuk project.

Chris

#25 ·
Chris, ik geniet van al je berichten hier en ze zijn ook erg informatief. Als politieagent gedurende 31 jaar, nu gepensioneerd, en een actieve schutter vergeten we snel de basisprincipes en hebben we die herinnering nodig van een persoon zoals jij om ons weer in het spel te krijgen.... Ik schiet meestal op Q-doelen in het midden van de massa, waar strak groeperen niet zo belangrijk is, maar na het lezen van deze artikelen ga ik weer een tijdje cirkels schieten om mijn groepen strakker te maken en de juiste grip en vizieruitlijning wat meer te oefenen. Bedankt dat je ons allemaal aan het denken zet.... Dan

#28 ·
Chris, ik geniet van al je berichten hier en ze zijn ook erg informatief. Als LE-er gedurende 31 jaar, nu gepensioneerd, en een actieve schutter vergeten we snel de basis en hebben we die herinnering nodig van een persoon zoals jij om onze hoofden weer in het spel te krijgen.... Ik schiet meestal op de massa Q-doelen, waarbij strak groeperen niet zo belangrijk is, maar na het lezen van deze artikelen ga ik weer een tijdje cirkels schieten om mijn groepen strakker te maken en om de juiste grip en vizieruitlijning wat meer te oefenen. Bedankt dat je ons allemaal aan het denken zet....
Dan
Dan,

Bedankt voor de vriendelijke woorden. Ik wil duidelijk maken dat de training die we geven bedoeld is voor echte beginners, van wie velen het eerste handvuurwapen meebrengen dat ze ooit hebben gehad naar de les. Dat is ons ruwe materiaal.

Doorgewinterde LE-professionals zoals jij, of ervaren concurrenten, hebben waarschijnlijk al vaardigheden ontwikkeld die ver boven wat we behandelen. Hoewel ik blij ben te horen dat het materiaal nuttig is als opfrisser, wil ik er voorzichtig op wijzen dat ik beginners-materiaal aanbied, gekozen voor onze doeleinden. Ik wil niet gezien worden als een tegenstrijdigheid met andere trainingen of methoden, ik ben er zeker van dat ze allemaal aanhangers hebben en om een goede reden zijn ontwikkeld. Een voorbeeld van een verschil is de Weaver-houding: dat leren we niet en we pleiten er niet voor voor beginners in actieschieten.

Het doel van onze training is om beginners genoeg te leren over veiligheid, het juiste wapenbeheer en veiligheid (nogmaals...) zodat ze onze Action Ranges zonder toezicht kunnen gebruiken, en zodat ze een USPSA/IPSC, Speed Steel of IDPA wedstrijd kunnen betreden en zich niet hoeven te schamen... veilig.

Blijf op de hoogte, ik ben van plan om over een paar dagen meer beginnersmateriaal te plaatsen in Training & Tactics.

Chris

#27 ·
Chris, is dat firearmstrainingandtacttics.com? Zal die berichten bekijken. Wilde er gewoon zeker van zijn dat ik op het juiste forum zat. Er zijn er honderden, zoals je weet.
DW,Nee, ik bedoelde een deel van Glock.Pro: Training & TactiekDaar zal ik de andere informatie plaatsen. Blijf kijken!Chris

#29 ·
Oeps! Ik dacht dat je een ander forum bedoelde. Sorry. Nou, ik zou niet zeggen dat ik een beginner ben en ik denk dat ik het veiligheidsprobleem redelijk onder controle heb, maar in werkelijkheid zou ik waarschijnlijk baat hebben bij alle andere beginnersdingen. Ik heb nog nooit in mijn leven les gehad in het schieten met een handvuurwapen. Ik heb er jaren geleden gewoon een opgepakt en ben gaan schieten. Pas in het afgelopen jaar + ben ik weer actief veel aan het schieten. Natuurlijk was ik in het leger in de buurt van vuurwapens, maar het waren M-1, M-14 en M-16. Dus geen training met handvuurwapens daar. Er zijn zoveel verschillende manieren om te "leren" schieten. Toen ik mijn eerste Glock oppakte, verraste het me. Ik verraste zelfs mezelf. Het is een uiterst nauwkeurig pistool, zelfs voor een beginner. Dus ik denk nog steeds dat ik baat zou kunnen hebben bij alles wat je plaatst en ik zal er gebruik van maken. Het enige wat ik probeer te doen is plezier hebben in mijn pensioen en het gevoel hebben dat ik bekwaam ben in het beschermen van mij en de mijnen tegen alle BGs. En geloof me, we hebben ze in overvloed waar ik woon.

#30 ·
Chris - weer een uitstekend bericht... Bedankt dat je de tijd hebt genomen om het te schrijven en alle foto's bij elkaar te zoeken... Ik heb "How to Grip a Glock Pistol" aan de titel van dit bericht toegevoegd en het bovenaan de pagina geplakt... Ik heb net gemerkt dat je dit en een paar andere artikelen in het forum "Training and Tactics" gaat plaatsen... Goed idee, veel betere plek... Ik zal die bovenaan de pagina plakken zodra je ze hebt gemaakt en dit bericht terugzetten naar de oorspronkelijke status...

#42 ·
Hansgruber, het enige waar mensen zich hier druk om maken, is dat mensen komen om problemen te veroorzaken en het forum te verstoren. Verder is de meerderheid van ons hier bereid om van elkaar te delen en te leren. Het delen van uw mening en ervaring past precies in die doelen, dus deel gerust. Ook ik zou de grip waar u naar verwijst graag willen zien, dus als het mogelijk is, zouden een of twee foto's geweldig zijn.

#43 ·
Hansgruber, het enige waar mensen zich hier druk om maken, is dat mensen komen om problemen te veroorzaken en het forum te verstoren. Verder zijn de meesten van ons hier bereid om te delen en van elkaar te leren. Het delen van uw mening en ervaring past precies in die doelen, dus deel gerust. Ik zou ook graag de grip willen zien waar u naar verwijst, dus als het mogelijk is, zouden een of twee foto's geweldig zijn.
Eens, en laat de gripfoto a.u.b. een semi-automatisch pistool zien, geen revolver.

Chris